Wij zijn ons assortiment aan het uitbreiden, hierdoor kan het zijn dat sommige pagina's niet goed werken, onze excuus voor het ongemak.

Annuleren en retourneren

  • Annuleren

Het annuleren van een bestelling is, zolang deze nog niet is verwerkt, is in de meeste gevallen kosteloos.

Annuleert u de bestelling, nadat deze betaald is en aan u is bevestigd, dan willen wij u vragen direct contact op te nemen met de klantenservice.

  • Retourneren / Afkoelperiode

Consumenten hebben een afkoelingstermijn van 14 werkdagen om zonder opgaaf van redenen het product te retourneren. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product te retourneren. Na het verwerken van uw retour krijgt u binnen 14 dagen het volledige bedrag (inclusief eventuele verzendkosten*) gecrediteerd op de rekening waarmee betaald is. Enkel de kosten voor retour van uw huis naar ons retour adres zijn voor eigen rekening. Dit kunnen ook transportkosten zijn i.v.m. de maatvoering van een groot deel van onze producten.

Alle retourproducten die niet per post geleverd zijn dienen volledig vlak getransporteerd geretourneerd te worden, dit houdt in dat deze niet mogen buigen, oprollen, doorhangen enz.

Het product kan alleen geheel onbeschadigd  én 'indien redelijkerwijs mogelijk' in de originele verpakking geretourneerd worden. Wij vragen u vriendelijk eerst contact met ons op te nemen voordat u producten retourneert. Zie voor meer informatie de algemene voorwaarden.

Indien u gebruik wenst te maken van een door ons te regelen transportdienst t.b.v. het retourneren van de materialen brengen wij de onderstaande kosten in mindering op de totale waarde van de geretourneerde materialen.

• Retourvracht kosten €85,- excl. btw.
• 15% handlingskosten over het totale retourbedrag.
 

Wij kunnen alleen een transportdienst inregelen indien u voldoet aan de onderstaande voorwaarden:

• Product waarde van retourgoederen bedraagt €350,- excl. btw of meer.
• Alle materialen dienen volledig vlak, droog en vorstvrij; dan wel binnen opgeslagen te zijn geweest.
• Goederen dienen verpakt te zijn.
 

Uitzonderingen op het bovenstaande zijn zakelijke bestellingen, gepersonaliseerde producten, offerte leveringen en maatwerk. Met maatwerk wordt bedoeld dat het product ‘overeenkomstig de specificaties van de consument’ wordt gemaakt. Aangezien diverse producten op maat gemaakt worden bij afhalen, is niet niet mogelijk om op maat gemaakte producten te retourneren.

Retourgoederen welke veroorzaakt worden door schuld van de zakelijke koper of door een particuliere koper langer dan 14 dagen ná aankoop aangemeld kunnen retour indien de minimale product waarde € 350,- bedraagt en zullen vervolgens gecrediteerd worden minus 15% van de goederenwaarde met daarbij eventuele vrachtkosten van € 85,- excl. btw. Dit geldt enkel mits alles in ongeschonden staat verkeert en het goederen betreft uit het reguliere voorraadprogramma. Retourneren is mogelijk tot 21 dagen na dag van levering.

Hiervoor gelden de onderstaande voorwaarden:

• Retourvracht kosten €85,- excl. btw.
• Product waarde van retourgoederen bedraagt €350,- excl. btw of meer.
• Wij rekenen 15% handlingskosten over het totale retourbedrag.
• Alle materialen dienen droog, dan wel binnen opgeslagen te zijn geweest.
• Enkel volle verpakkingen.
• Goederen dienen verpakt te zijn.

Alle retourproducten die niet per post geleverd zijn dienen volledig vlak getransporteerd geretourneerd te worden, dit houdt in dat deze niet mogen buigen, oprollen, doorhangen enz.

Het product kan alleen geheel onbeschadigd  én 'indien redelijkerwijs mogelijk' in de originele verpakking geretourneerd worden. Wij vragen u vriendelijk eerst contact met ons op te nemen voordat u producten retourneert. Zie voor meer informatie de algemene voorwaarden.

Retourprocedure

  1. Geef uw retourzending schriftelijk of e-mail aan ons door.
  2. De te retourneren artikelen moet binnen 14 dagen na ontvangst aan ons geretourneerd zijn, dit inclusief kopie aankoopfactuur.
  3. Zorg dat u uw zending voldoende gefrankeerd opstuurt of laat bezorgen door een transportdienst. Ongefrankeerde retourzendingen worden niet geaccepteerd.
  4. Het artikel mag niet beschadigd zijn en dient voorzien te zijn van de (voor zo ver mogelijk) originele verpakking en/of verzenddoos.
  5. Na ontvangst van het artikel met bijbehorend factuur krijgt u van ons een bevestiging en zal het aankoopbedrag binnen 14 dagen op de rekening waarmee de bestelling geplaatst is teruggestort.
  • Garantie

Welke garantie heb ik op mijn aankopen?

De algemene garantievoorwaarden zijn van toepassing. Deze zijn aflopend en kunnen per product en/of kleur verschillen.
Voor al onze producten gelden een garantie van tenminste 1 jaar, mits er bij de product omschrijving een langere termijn staat vermeld. Naast de garantie gelden ook de wettelijke bepalingen. De aanboden garantie doet niets af aan de wettelijke rechten van u als consument.

Aanspraak maken op de garantieperiode?

Stuur een email met daarin de omschrijving van het probleem met daarbij recent beeldmateriaal naar info@duurzameafbouwmaterialen.nl. wij zullen er alles aan doen om uw aanvraag op een servicegerichte manier te laten verlopen.

  • Reclamatie

Alle reclamaties dienen binnen 24 uur na levering schriftelijk dan wel per email te worden gemeld.

Eventuele beschadigingen aan verpakkingen of goederen dienen gemeld te worden bij de chauffeur die de goederen komt leveren en dienen te worden vermeld op de aflever bon van onze vaste transporteur.

Niet vallend onder garantie: Val- en of stootschade, foutieve opslag en/of iedere andere schade door derden veroorzaakt.

Uw factuur geldt tevens als garantiebewijs, bewaar deze factuur dus goed. Zonder factuur kunnen wij helaas niet beoordelen of het product bij ons gekocht is en kan er geen garantie worden verleend.